Kirjaudu sisään >>

DealMaker

Eläintarhatie 18
FI-00530 HELSINKI


+358 44 060 4765

+358 50 555 55 20

+358 44 338 9978

Ongelmatilanteet

Tietoverkon hetkelliset katkokset saattavat estää palvelun käytön. Lisäksi on havaittu, että DealMaker-palveluun kirjautuminen tai käyttö saattaa tuottaa vaikeuksia tietyillä selaimen asetuksilla. Yrityksen omat tai muiden palveluntarjoajien tietoliikenne- sekä tietoturvamääritykset voivat estää palvelun käyttöönoton. Edelleen käyttö voi estyä, mikäli palvelu on ohjelmistopäivityksen takia hetkellisesti poissa käytöstä.

Tietoverkon katkokset
Mikäli DealMaker on aiemmin toiminut hyvin eikä tietoverkkomuutoksia tai selainpäivityksiä ole tehty, on syytä epäillä tietoverkon hetkellistä katkosta. Jos muidenkin verkkosivujen latautuminen on hidasta tai mahdotonta, ongelma on todennäköisimmin juuri tietoverkossa. Ota yhteyttä tietoliikenneyhteyden tarjoajaasi ja pyydä tietoa katkoksista alueellasi.

Selaimen asetukset
Mikäli ette ole aikaisemmin käyttäneet DealMaker:ia työasemaltanne, aiheutuvat vaikeudet todennäköisimmin selaimen ja/tai palomuurin asetuksista.

Selaimen asetusten tarkistaminen
DealMaker-palvelun yleiset vaatimukset selaimelta ovat:

  • Evästeet (=cookies) -toiminto sallittu
  • SSL-tietoliikenteen salaus (SSL 2.0 ja 3.0) toiminnassa
  • Kielikoodi Western (ISO-8859-1 / ISO-8859-15)
  • HTTP 1.1 ilman välityspalvelinta (Proxy)
  • Javascript-tuki käytössä
  • Tuki ponnahdusikkunoille (=pop-up) käytössä
  • Muut selaimen oletusasetukset

Tarkista seuraavat asiat:

  • Palauta tarvittaessa selaimen oletusasetukset (=restore default settings).
  • Kytke välityspalvelin (=proxy) pois päältä tämän sovelluksen osalta
  • Varmista, että palomuurin määritykset eivät estä sovelluksen toimintaa
  • Testaa palvelua toisella selaimella tai toiselta koneelta

Ohjelmistopäivityksistä aiheutuvat käyttökatkokset
DealMaker-palvelua päivitetään useita kertoja vuodessa. Lisäksi ohjelmisto voidaan ylläpidollisista syistä johtuen ajaa hetkellisesti alas. Päivitykset ja ylläpidolliset toimet pyritään aina sijoittamaan klo 20:00 jälkeiselle ajalle, jotta käyttö häiriintyisi mahdollisimman vähän. Tiedotamme käyttökatkoksista sekä versiopäivityksistä erikseen tekniset tiedotteet -sivulla.

Yhteydenotto DealMaker:n IT-tukeen
Mikäli kirjautuminen ei näillä muutoksilla onnistu tai tarvitsette apua määritysten tarkastamisessa, toivomme teidän ottavan yhteyttä. Toivomme mahdollisimman hyvää kuvausta tilanteesta. Lisäselvityksiä varten tarvitaan tietoa seuraavista asioista:

  • Selaimenne tyypistä ja versiosta (löytyy yleensä valintaikkunasta Help > About)
  • Mikä käyttöjärjestelmä (Windows 98, 2000, XP, MAC OS, Linux)
  • Mahdolliset muut yrityksen tietoturva-asetukset (VPN-yhteys, tms)
  • Lyhyt kuvaus tapahtuman kulusta virhetilanteessa
  • Tapahtuma-aika
  • Virheilmoitusteksti ja tarvittaessa kuvakaappaus. Windowsissa kuvakaappaus tehdään näin: Näppäile Ctrl+PrintScreen. Tällöin kuvaruutu kopioituu leikepöydälle kuvana. Kaappauskuva kopioidaan kuvankäsittelyohjelmaan (Accessories > Paint), tallennetaan ja liitetään sähköpostiin.

Tukipalvelun yhteystiedot